عطرها به ما کمک میکنند تا حس خوشایندی در خصوص خود و دیگران داشته باشیم ، تحقیقات روانشناختی نشان میدهد افرادی که از عطر استفاده میکنند رفتار و تبحر اجتماعی مثبت تری نسبت به آن دسته از افراد دارند که به ندرت و یا اصلاً از عطر استفاده نمیکنند. بطور کلی مشخص شده که افراد بر این باورند که بوی خوب اعتماد به نفس به همراه می آورد.
در لیست زیر اشاره ای به 10 عدد از برترین و پرفروش ترین رژ لب های برندهای معروف جهان در سال 2014 خواهیم داشت.
رژ لب قرمز رنگ بربری(Burberry Lip Velvet in Miltary Red)
رژ لب صورتی کلوین کلین(CK One Colour Lipstick in Fancy)
رژ لب های صورتی، قرمز و پرتغالی الیزابت آردن(Elizabeth Arden's Neoclassical Coral & Mandarin & Red Door)
رژ لب قرمز جورجیو آرمانی (Giorgio Armani Lip Maestro #400 Red)
رژ لب قرمز دیور ادیکت (Dior Addict fluid Stick in 575 Wonderland)
رژ لب قرمز کیت (London Lasting Finish Matte Lipstick by Kate in Shade #107)
رژ لب کرم کمرنگ لورا مرسیر (Laura Mercier Crème Smooth)
رژلب قرمز ایو سن لوران (Pur Couture in Le Rouge by YSL)
رژ لب مات صورتی مندی (Matt Lipstick in Mandy)
رژ لب پیازی شانل (Chanel Rouge Coco in Mademoiselle)
بر اساس پاسخ آقای ریچارد ال دوتی مدیر بخش بو و مزه دانشگاه پنسیلوانیا شامه زنان و مردان متفاوت است ، او همچنین اشاره میکند که این تفاوت می تواند فرهنگی و یا هورمونی باشد. زنان در جامعه ما به خاطر نوع فعالیتشان می آموزند که از قوه بویایی خود بیشتر استفاده کنند آنها به نوعی در خصوص علاقه مندی به آشپزی و گل ها و رایحه ها تشویق میشوند. میزان نوسانات حس بویایی زنان بیشتر از مردان است که این موضوع آگاهی آنها را در خصوص بو ها و رایحه ها بالا میبرد. به نظر میرسد این نوسانات ناشی از آزاد شدن برخی هورمون ها در دوران قاعدگی باشد . استروژن شدت حس بویایی را در اوایل ماه تا نیمه آن میافزاید که این حالت در ماه های اولیه بارداری نیز دیده میشود ، در حالی که پروژسترون توانایی حس بویایی را درنیمه دوم ماه کاهش میدهد.
بالاخره برند لوکس و ایتالیایی گوچی لاین آرایشی خود را که متشکل از 200 محصول می باشد را رونمایی نمود و توانست جای خود را در کنار دیگر برندهای آرایشی لوکس مانند شانل، دیور و ایو سن لوران باز کند. این لاین آرایشی در شو لباس بهار 2015 این کمپانی توسط مدل های گوچی به نمایش گذاشته شد و چهره تبلیغاتی لاین آرایشی گوچی دختر 28 ساله پرسنسس موناکو و نوه گریس کلی مشهور، شارلوت کسیراکی ایست که خود نشانی از تجملاتی بودن این لاین آرایشی را دارد.محصولات آرایشی گوچی از اکتبر سال 2014 در مغازه های منتخب دنیا موجود و آماده به ارمغان آوردن دنیای لوکس گوچی برای طرفدارانش می باشد.